Takie postawienie sprawy powoduje, że samochody biorące udział w zawodach prezentują tak ogromną różnorodność, że ciężko byłoby przyporządkować je do klas znanych z innego typu zawodów (gdzie występuje podział np. wg pojemności, wg doładowania, napędu itp.). Klas byłoby wtedy zbyt dużo, rywalizacja straciłaby na jakości i na dynamice.
zwykłe: -0,025
semislick: 0
slick: +0,025
brak: -0,025
średnie: 0
doświadczony: +0,025
PRZYKŁAD:
Mój Civic ma 140KM i waży 980kg, jestem doświadczonym kierowcą i jeżdżę na semislickach. W moim przypadku obliczenia wyglądają tak:
140/980 = 0,143
Ze względu na typ opon, do wyniku dodaję: 0
Ze względu na doświadczenie, do wyniku dodaję: 0,025
Finalnie otrzymuję:
0,143+0+0,025=0,168
Wynik mieści się pomiędzy 0,13 a 0,22, a więc należę do klasy “ADEPT“.