Na pierwszą rundę VTEC Cup Poland przyszło nam czekać o 2 miesiące dłużej, niż zakładaliśmy. Miało być inaczej, w innym terminie, w innym miejscu, w innych warunkach, ale… teraz to już nie jest ważne, bo w końcu po całym tym oczekiwaniu udało się! Ruszyliśmy, a historyczna inauguracja VTEC Cup Poland przechodzi powoli do historii, choć wspominać będziemy ją jeszcze przez długi czas, być może przez piękną, choć momentami trochę straszącą deszczem pogodę a może przez ryk wysokoobrotowych silników Hondy co jakiś czas przeplatany świstem turbin dmuchających pod maskami nowszych Civiców TypeR
To ostatnie zdanie pokazuje też, że przekrój samochodów był naprawdę szeroki. Od hardkorowo zmodyfikowanych „bolidów”, poprzez profesjonalnie przygotowane samochody torowe, aż po auta dużo bliższe tym seryjnym. Zaskakująco dużą frekwencją popisali się też właściciele błyszczących nowością Civiców TypeR FK2 i FK8, dzięki czemu możliwe było stworzenie grupa złożonej wyłącznie z tych aut, co robiło niesamowite wrażenie Można było też zobaczyć na żywo prawdziwą perełkę wśród Hond, żółtego NSXa pierwszej generacji!
Wśród kierowców nie brakowało doświadczonych wyjadaczy, ale i debiutantów. Zarówno Ci jedni jak i drudzy wyglądali na zadowolonych Dodatkowo Ci drudzy chętnie korzystali z pomocy dostępnych na obiekcie instruktorów (Dawid Nowakowski z DV1 TRITON Racing), którzy obserwowali, poprawiali i wskazywali właściwy kierunek rozwoju
Na zawodach pojawił się też gość specjalny – Kickster ZnaFca, który stanął w szranki i również walczył o jak najlepsze miejsce w zawodach za kierownicą ponad 400 konnego FK8 na pełnym slicku Yokohamy. Finalnie zakończył rywalizację na świetnym 5 miejscu w klasyfikacji generalnej zawodów! Dodatkowo każdy z uczestników otrzymał pamiątkową koszulkę od Honda AutoWitolin! Podobnych gadżetów można spodziewać się na kolejnych rundach
W każdej z klas przez cały dzień toczyła się zacięta walka, często o setne sekundy, przez co zmiany na poszczególnych pozycjach tabeli były częste i emocjonujące, jednak finalnie klasę STREET wygrał Granada Black, w STREET+ tryumfował Michał Szal, D PRO przejął Zbigniew Balcerak, Marcin Sikora wygrał w B PRO ustanawiając też najlepszy czas zawodów (1:00,69), a na najwyższym stopniu podium klasy K PRO stanął Rafał Kunicki!
Pełne wyniki dostępne są pod adresem: https://vteccup.pl/tor-modlin-07-06-2020-wyniki/
Gratulujemy!
Zostały też rozlosowane nagrody specjalne ufundowane przez naszych sponsorów! I tak system pomiarowy ReDrive powędrował do Maciej Słodownik, piękne rękawiczki Sparco od RA-CE.pl Akcesoria Do Motorsportu do Michal Chlewicki, zestaw lakieru Plastidip od Jarusnet do Michał Karxyz a płyn Motul RBF660 od Honda AutoWitolin do Marcin Sikora!
Przeprowadzenie tych zawodów w takiej formie nie byłoby możliwe bez pomocy i zaangażowania Honda AutoWitolin, z którymi ramię w ramię tworzymy ten cykl. To chyba jedyny znany nam salon, który aż tak bardzo chce robić rzeczy ciekawe, niestandardowe i otwarte na klienta, a zaangażowanie w motorsport dodatkowo to potwierdza. Więc prosimy o zasilenie ich profilu lajkami, bo warto, chociażby ze względu na konkursy z fajnymi nagrodami, które czasami się tam pojawiają
Dziękujemy też wszystkim partnerom i sponsorom nagród, którzy zadbali o to, żeby było o co walczyć
(MSS Garage, Jarusnet, Time Attack Customs, BigBrake.pl, RA-CE.pl Akcesoria Do Motorsportu, ReDrive ), Tor Modlin i rajd.internetowy.pl za sprawny i bezproblemowy przebieg zawodów, Kickster ZnaFca za udział w tych zawodach i pokazanie bardzo szybkiej jazdy, oraz innym osobom, które pomagały w organizacji (Kasia Pełczyńska, Piotr Sawczenko, Dawid Nowakowski Jacek Radkowski)
Dziękujemy na koniec wszystkim uczestnikom, za ostrą ale i bezpieczną rywalizację na wysokim poziomie, oraz za tworzenie fajnego klimatu Mamy nadzieję, że ta runda spełniła Wasze oczekiwania i zachęciła do udziału w kolejnych, bo już za 3 tygodnie widzimy się na VTEC Cup Poland – Moto Park Ułęż – 28.06.2020 organizowanej we współpracy z Race Day! Zapraszamy!
—
Klasyfikacja generalna sezonowa zostanie opublikowana 15.06.2020. Do tego terminu zawodnicy, którzy brali udział w rundzie na Modlinie, a chcą być klasyfikowani, muszą posiadać kartę zawodnika. W innym wypadku punkty z tej rundy nie zostaną zaliczone.
Zdjęcia: Oskar Jarzyna PhotoHouse Dziękujemy