
Zapoznaj się z obowiązującym w sezonie 2025 podziałem na klasy.
UWAGA! Poniższe informacje są jedynie streszczeniem wszystkich niezbędnych do przyswojenia informacji. Po szczegóły zapraszamy do działu trzeciego naszego Regulaminu!
KLASY TYPU STREET
Do klas typu STREET zaliczamy samochody seryjne, niezależnie od typu zainstalowanego silnika, startujące na oponach z homologacją drogową, z modyfikacjami nie posuniętymi w znaczący sposób.
Modyfikacje dozwolone to między innymi wszystkie zmiany wizualne nie mające znacznego wpływu na aerodynamikę samochodu, zmiany „pod maską” w tym swapy silnika, poprawa sprawności zawieszenia i hamulców, podstawowe elementy poprawy bezpieczeństwa.
Modyfikacje zabronione obejmują wszystkie zagadnienia związane z redukcją masy samochodu (wyjmowanie elementów wnętrza, zastępowanie elementów nadwozia lekkimi odpowiednikami), zmiany konstrukcji samochodu, zaawansowane zmiany aerodynamiczne.
ZABRONIONE W TEJ KLASIE SĄ RÓWNIEŻ OPONY TYPU SLICK!
UWAGA! W SEZONIE 2025 SAMOCHODY INNYCH MAREK STARTUJĄ RÓWNIEŻ W TYCH KLASACH, NIE BĘDĄ JEDNAK BRANE POD UWAGĘ W KLASYFIKACJI SEZONOWEJ
Więcej szczegółów: patrz punkt 3.1 regulaminu
STREET
STREET
Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy nie przekracza
0,140KM/kg
STREET +
STREET +
Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy zawiera się w przedziale
0,141KM/kg – 0,200KM/kg
TOP STREET
TOP STREET
Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy przekracza
0,201KM/kg
KLASA DODATKOWA: MINI STREET
KLASA DODATKOWA: MINI STREET
Klasa przeznaczona dla samochodów klasy STREET, jednak spełniających minimum jeden z trzech warunków:
– pojemność skokowa do 1400ccm
– moc do 100KM
– debiut w VCP, bez względu na parametry samochodu;
KLASY TYPU PRO
Do klasy PRO zaliczamy samochody zmodyfikowane w sposób bardzo zaawansowany, często taki, który nie dopuszcza poruszania się po drogach publicznych.
Klasy PRO dopuszczają pełne spektrum modyfikacji samochodu, w tym wszystko to, co zostało zabronione dla klas STREET.
UWAGA! W SEZONIE 2025 SAMOCHODY INNYCH MAREK STARTUJĄ RÓWNIEŻ W TYCH KLASACH, NIE BĘDĄ JEDNAK BRANE POD UWAGĘ W KLASYFIKACJI SEZONOWEJ
Więcej szczegółów: patrz punkt 3.2 regulaminu
PRO
PRO
Klasa przeznaczona dla:
- samochody wyposażone w silniki D serii (ale także serii L, R, F SOHC a także serii B bez systemu VTEC), których masa jest nie niższa niż 770kg;
- samochody wyposażone w silniki B serii (ale także H serii do 220KM oraz D serii z doładowaniem), zmodyfikowane w sposób nieznaczny* (patrz UWAGA poniżej) lub startujące na oponach typu semi-slick;
- samochody marek innych niż Honda, o pojemności do 1600ccm
- –
–
PRO+
PRO+
Klasa przeznaczona dla:
- – samochody wyposażone w silniki B serii (ale także serii H do 220KM oraz D serii z doładowaniem), których masa jest nie niższa niż 800kg;
- samochody wyposażone w silniki D serii (ale także serii L, R, F SOHC a także serii B bez systemu VTEC), których masa jest niższa niż 770kg;
- samochody wyposażone w silniki K serii (ale także H serii powyżej 220KM, B serii z doładowaniem, F DOHC), zmodyfikowane w sposób nieznaczny lub startujące na oponach typu semi-slick;
- samochody marek innych niż Honda, o pojemności do 2000ccm
ELITE PRO
ELITE PRO
Klasa przeznaczona dla:
- dla samochodów wyposażonych w silniki K serii (ale także serii H powyżej 220KM, B serii z doładowaniem, F DOHC);
- samochody wyposażone w silniki B serii (ale także serii H do 220KM oraz D serii z doładowaniem), których masa jest niższa niż 800kg;
- samochody marek innych niż Honda, o pojemności powyżej 2000ccm
- –
–
KLASA DODATKOWA: SEMI-PRO
KLASA DODATKOWA: SEMI-PRO
Klasa przeznaczona dla samochodów klasy PRO, jednak spełniających minimum jeden z warunków:
- samochody wyposażone w silniki D serii (ale także serii L, R, F SOHC a także serii B bez systemu VTEC), zmodyfikowane w sposób nieznaczny* (patrz UWAGA poniżej) lub startujące na oponach typu semi-slick;
- moc poniżej 100KM
- debiut w VCP, bez względu na parametry samochodu;
- samochody marek innych niż Honda, o pojemności do 1300ccm;
KLASA SPECJALNA
Klasa VCP STAR/OPEN to klasa specjalna, stworzona z myślą o zawodnikach, którzy przez ostatnie sezony pucharu VTEC Cup Poland zasłużyli na zostanie naszymi „gwiazdami”. Dodatkowo, są tu klasyfikowani zawodnicy, startujący samochodami, które są zupełnie poza wszelką konkurencją, czyli najmocniejsze supercary/bolidy/one-seatery.
VCP STAR
VCP STAR
Klasa specjalna, stworzona z myślą o najlepszych zawodnikach w historii pucharu VTEC Cup Poland.
OPEN
OPEN
Klasa przeznaczona dla topowych supercarów, bolidów, one-seaterów, które są na zupełnie innym poziomie, poza konkurencją.