Zapoznaj się z obowiązującym w sezonie 2024 podziałem na klasy.
UWAGA! Poniższe informacje są jedynie streszczeniem wszystkich niezbędnych do przyswojenia informacji. Po szczegóły zapraszamy do działu trzeciego naszego Regulaminu!
KLASY TYPU STREET
Do klasy STREET zaliczamy samochody seryjne, niezależnie od typu zainstalowanego silnika, startujące na oponach z homologacją drogową, z modyfikacjami nie posuniętymi w znaczący sposób.
Modyfikacje dozwolone to między innymi wszystkie zmiany wizualne nie mające znacznego wpływu na aerodynamikę samochodu, zmiany „pod maską” w tym swapy silnika, poprawa sprawności zawieszenia i hamulców, podstawowe elementy poprawy bezpieczeństwa.
Modyfikacje zabronione obejmują wszystkie zagadnienia związane z redukcją masy samochodu (wyjmowanie elementów wnętrza, zastępowanie elementów nadwozia lekkimi odpowiednikami), zmiany konstrukcji samochodu, zaawansowane zmiany aerodynamiczne.
ZABRONIONE W TEJ KLASIE SĄ RÓWNIEŻ OPONY TYPU SLICK!
Więcej szczegółów: patrz punkt 3.1 regulaminu
STREET
STREET
Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy nie przekracza
0,150KM/kg
STREET +
STREET +
Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy zawiera się w przedziale
0,151KM/kg – 0,200KM/kg
TOP STREET
TOP STREET
Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy przekracza
0,200KM/kg
KLASY TYPU PRO
Do klasy PRO zaliczamy samochody zmodyfikowane w sposób bardzo zaawansowany, często taki, który nie dopuszcza poruszania się po drogach publicznych.
Klasy PRO dopuszczają pełne spektrum modyfikacji samochodu, w tym wszystko to, co zostało zabronione dla klas STREET.
Więcej szczegółów: patrz punkt 3.2 regulaminu
D PRO
D PRO
Klasa przeznaczona dla zmodyfikowanych torowo samochodów wyposażonych w silniki D serii (ale także serii L, R, F SOHC a także serii B bez systemu VTEC);
Uwaga! Silniki wymienionych wyżej serii, wyposażone w system doładowania startują w klasie B PRO
B PRO
B PRO
Klasa przeznaczona dla zmodyfikowanych torowo samochodów wyposażonych w silniki B serii (a także H serii do 220KM)
Uwaga! W tej klasie startują również samochody wyposażone w silniki wymienione pod klasą D PRO, wyposażone w doładowanie.
Uwaga! Silniki wymienionych wyżej serii (B + H) wyposażone w system doładowania startują w klasie K PRO
K PRO
K PRO
Klasa przeznaczona dla zmodyfikowanych torowo samochodów wyposażonych w w silniki K serii (ale także serii H powyżej 220KM, J, C, F DOHC np. F20C);
Uwaga! W tej klasie startują również samochody wyposażone w silniki wymienione pod klasą B PRO, wyposażone w doładowanie.
KLASY SPECJALNE
Klasa VCP STAR to klasa specjalna, stworzona z myślą o zawodnikach, którzy przez 3 sezony pucharu VTEC Cup Poland zasłużyli na zostanie naszymi „gwiazdami”. To najlepsi z najlepszych!
–
W przypadku kiedy nie ma wystarczającej ilości chętnych na daną rundę, wprowadza się dodatkową klasę OPEN. Klasa ta przeznaczona jest dla wszystkich kierowców, poruszających się samochodami marek innych niż Honda.
VCP STAR
VCP STAR
Klasa specjalna, stworzona z myślą o najlepszych zawodnikach w historii pucharu VTEC Cup Poland.
OPEN
OPEN
Klasa przeznaczona dla wszystkich samochodów niebędących Hondami, ani nieposiadających silników wyprodukowanych przez Hondę