klasy

Zapoznaj się z obowiązującym w sezonie 2025 podziałem na klasy.

UWAGA! Poniższe informacje są jedynie streszczeniem wszystkich niezbędnych do przyswojenia informacji. Po szczegóły zapraszamy do działu trzeciego naszego Regulaminu!

KLASY TYPU STREET

Do klas typu STREET zaliczamy samochody seryjne, niezależnie od typu zainstalowanego silnika, startujące na oponach z homologacją drogową, z modyfikacjami nie posuniętymi w znaczący sposób.

Modyfikacje dozwolone to między innymi wszystkie zmiany wizualne nie mające znacznego wpływu na aerodynamikę samochodu, zmiany „pod maską” w tym swapy silnika, poprawa sprawności zawieszenia i hamulców, podstawowe elementy poprawy bezpieczeństwa.

Modyfikacje zabronione obejmują wszystkie zagadnienia związane z redukcją masy samochodu (wyjmowanie elementów wnętrza, zastępowanie elementów nadwozia lekkimi odpowiednikami), zmiany konstrukcji samochodu, zaawansowane zmiany aerodynamiczne.

ZABRONIONE W TEJ KLASIE SĄ RÓWNIEŻ OPONY TYPU SLICK!

UWAGA! W SEZONIE 2025 SAMOCHODY INNYCH MAREK STARTUJĄ RÓWNIEŻ W TYCH KLASACH, NIE BĘDĄ JEDNAK BRANE POD UWAGĘ W KLASYFIKACJI SEZONOWEJ

Więcej szczegółów: patrz punkt 3.1 regulaminu

STREET

STREET

Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy nie przekracza

0,140KM/kg

STREET +

STREET +

Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy zawiera się w przedziale

0,141KM/kg – 0,200KM/kg

TOP STREET

TOP STREET

Klasa przeznaczona dla samochodów ulicznych, których stosunek mocy do masy przekracza

0,201KM/kg

KLASA DODATKOWA: MINI STREET

KLASA DODATKOWA: MINI STREET

Klasa przeznaczona dla samochodów klasy STREET, jednak spełniających minimum jeden z trzech warunków:

– pojemność skokowa do 1400ccm
– moc do 100KM
– debiut w VCP, bez względu na parametry samochodu;

KLASY TYPU PRO

Do klasy PRO zaliczamy samochody zmodyfikowane w sposób bardzo zaawansowany, często taki, który nie dopuszcza poruszania się po drogach publicznych.

Klasy PRO dopuszczają pełne spektrum modyfikacji samochodu, w tym wszystko to, co zostało zabronione dla klas STREET.

UWAGA! W SEZONIE 2025 SAMOCHODY INNYCH MAREK STARTUJĄ RÓWNIEŻ W TYCH KLASACH, NIE BĘDĄ JEDNAK BRANE POD UWAGĘ W KLASYFIKACJI SEZONOWEJ

Więcej szczegółów: patrz punkt 3.2 regulaminu

PRO

PRO

Klasa przeznaczona dla:

  • samochody wyposażone w silniki D serii (ale także serii L, R, F SOHC a także serii B bez systemu VTEC), których masa jest nie niższa niż 770kg;
  • samochody wyposażone w silniki B serii (ale także H serii do 220KM oraz D serii z doładowaniem), zmodyfikowane w sposób nieznaczny* (patrz UWAGA poniżej) lub startujące na oponach typu semi-slick;
  • samochody marek innych niż Honda, o pojemności do 1600ccm

PRO+

PRO+

Klasa przeznaczona dla:

  • – samochody wyposażone w silniki B serii (ale także serii H do 220KM oraz D serii z doładowaniem), których masa jest nie niższa niż 800kg;
  • samochody wyposażone w silniki D serii (ale także serii L, R, F SOHC a także serii B bez systemu VTEC), których masa jest niższa niż 770kg;
  • samochody wyposażone w silniki K serii (ale także H serii powyżej 220KM, B serii z doładowaniem, F DOHC), zmodyfikowane w sposób nieznaczny lub startujące na oponach typu semi-slick;
  • samochody marek innych niż Honda, o pojemności do 2000ccm

ELITE PRO

ELITE PRO

Klasa przeznaczona dla:

  • dla samochodów wyposażonych w silniki K serii (ale także serii H powyżej 220KM, B serii z doładowaniem, F DOHC);
  • samochody wyposażone w silniki B serii (ale także serii H do 220KM oraz D serii z doładowaniem), których masa jest niższa niż 800kg;
  • samochody marek innych niż Honda, o pojemności powyżej 2000ccm

KLASA DODATKOWA: SEMI-PRO

KLASA DODATKOWA: SEMI-PRO

Klasa przeznaczona dla samochodów klasy PRO, jednak spełniających minimum jeden z warunków:

  • samochody wyposażone w silniki D serii (ale także serii L, R, F SOHC a także serii B bez systemu VTEC), zmodyfikowane w sposób nieznaczny* (patrz UWAGA poniżej) lub startujące na oponach typu semi-slick;
  • moc poniżej 100KM
  • debiut w VCP, bez względu na parametry samochodu;
  • samochody marek innych niż Honda, o pojemności do 1300ccm;

KLASA SPECJALNA

Klasa VCP STAR/OPEN to klasa specjalna, stworzona z myślą o zawodnikach, którzy przez ostatnie sezony pucharu VTEC Cup Poland zasłużyli na zostanie naszymi „gwiazdami”. Dodatkowo, są tu klasyfikowani zawodnicy, startujący samochodami, które są zupełnie poza wszelką konkurencją, czyli najmocniejsze supercary/bolidy/one-seatery.

VCP STAR

VCP STAR

Klasa specjalna, stworzona z myślą o najlepszych zawodnikach w historii pucharu VTEC Cup Poland.

OPEN

OPEN

Klasa przeznaczona dla topowych supercarów, bolidów, one-seaterów, które są na zupełnie innym poziomie, poza konkurencją.